Jaro 2009 na ZŽZ
Na ZŽZ proběhly první provozní dny sezóny 2009. Již při prvním z nich, na konci března, se přišlo na zahradní železnici podívat a svézt se vláčkem mezi probouzející se zelení mnoho desítek návštěvníků. V sobotu 25.dubna to již bylo tradičně kolem dvou set lidí.
Sluníčko dokreslovalo pohodovou atmosféru a zelená travička a teplo již dopřávali téměř letnímu posezení.
Od rampy v nákladišti Vrata byly odklizeny haldy kamení, pražců a stavebního materiálu, čímž se poněkud zkulturnil vstup do areálu ZŽZ. Nový vjezd do zahrad - vrata č.2 již umožňuje skladování materiálu i jinde než v nákladišti Vrata.
Osobní vlak vedený lokomotivou T27.101 z Chvátlin do Dobešova v zářezu za výhybnou Rybník.
Přípřež strojů T25.007 a T27.101 na smíšeném vlaku ve stanici Chvátliny. Novinkou v označování hnacích vozidel ZŽZ je číslo turnusové skupiny, ve které je příslušný stroj zařazen. V případě lokomotivy T25.007 je to "Letmo 2".
Smíšený vlak zastavuje ve Chvátlinách. Na třetí koleji "zalévací" obsluha areálu ZŽZ - Mn81.
Pracovní vlak Pv3 projíždí výhybnou Rybník. Že na lokomotivě nikdo nesedí? To je falešné fotozastavení? Kdepak, vlak skutečně projíždí! Na lokomotivě T27.101 je nastaven regulátor ARR a dělníci ZŽZ tak mohou na voze konzultovat plán průběhu prací v cíli cesty.
Vlak vyjíždí ze zářezu v místě budoucí zastávky Krucemburk a blíží se ke stanici Dobešov.
Stav stanice Dobešov na konci dubna 2009. První vyhybka je již zkompletována, vpravo budou ještě dvě staniční koleje a kolej výtažná, pro kterou je již připravena pláň.
Výhybna Rybník je již kompletní, zbývá dosadit samovratný mechanismus výměny č.1 (vzdálenější).
Dokončování poslední části do šturcu na vlečce Kozub. Právě zde budou odstavovány vozy s palivovým dřevem pro krb ve srubu. Metoda pokládky pro hladkou spolupráci zahradních rivalů: traťový svršek versus travní sekačka.
KONEČNĚ POCTIVÁ traťovácká práce !
To je nádhera, takhle se to má dělat! Hlavně že přišli dotace na dopravní infrastrukturu a zástupci úřadů budou při slavnostním otevření spokojeni (nakrmeni, napojeni).
Geometrická poloha koleje v pořádku....
...stačí vše jen
navenek zkrášlit, zakrýt nedokonalosti a slavnostní zahájení provozu může
proběhnout, včetně projevů politiků, komunálních funkcionářů, investorů atd.
Na snímku právě vrchní přejímač ZŽZ kontroluje stav vlečkové koleje "Kozub" po
finálním dohotovení.
Ale vraťme se z poctivých nostalgických nebes zpátky na zem, do reality ZŽZ. Na vlečce "Kozub" okamžitě po otevření (i přesto, že doposud není napojena na ostatní síť tratí ZŽZ) probíhá těžká nákladní přeprava. Na oplenovém voze je zde manuálně dopravována kulatina k odkůrování a následně na stavbu srubu.
Po odkůrování je kulatina opět naložena na oplen a převážena do šturcu vlečky k dalšímu zpracování.
V příští reportáži Vám mimo jiné ukážeme jak roste stavba srubu, popřípadě dalších staveb osadníků na nových pozemcích ZŽZ. Plány na letošní sezonu jsou veliké a pracovní činnost intenzivní. Těšíme se na Vás na provozních dnech, pokud jste našimi stálými návštěvníky, sami uvidíte výsledky práce a změny v areálu ZŽZ.