Zahájení výstavby tratí ZŽZ
na nových pozemcích
Budování na nových pozemcích (nepočítáme-li provizorní pracovní trať) začalo pokládkou koleje budoucí vlečky v místě křížení hlavní cesty.
Mohutné robustní kolejnice o výšce 110 milimetrů (!)
vypadají na rozchodu 300mm poněkud předimenzované.
Do přejezdu byly použity nikoliv z důvodu únosnosti kolejových vozidel, ale pro
dokonalou odolnost proti poškození silničními vozidly. Mohutné hřeby (původem z
Poličky) zajišťují dokonalou směrovost i držebnost.
Položený a zahrnutý kolejový pár vypadá spíše jako torzo zrušené tratě než jako nově budovaná pokládka. Ve finální podobě bude toto místo samozřejmě vypadat jinak - do cesty budou použity zřejmě profilové tvarovky pro zatravněné cesty. Na snímku je přejezd již po zátěžových zkouškách silničním vozidlem Fokus od starého pana Henryho.