Osvobození Sovětskou armádou?
tedy ehm.. pardon - květnový brigádní týden na ZŽZ

   I když jeden nádherný sidecar Dněpr K 750 Sovětských vojsk do areálu ZŽZ na pár dní přijel, pojďme se společně podívat na stroje na kovových kolech, jak je zachytil objektiv fotoaparátu právě na druhý prodloužený víkend května 2009, kdy od středy do neděle probíhala další z brigád. Na prvním obrázku strojvedoucí ve stanici Chvátliny právě kontroluje dostatečnou zásobu rychloměrného proužku dle svého nejlepšího svědomí, jelikož tuto problematiku předpisy ZŽZ neřeší. Na první koleji stojí lokomotiva T25.007 - nejčastěji používaný stroj na pracovních vlacích. Na koleji třetí za M15.001 a kotlovým vozem nejsilnější stroj - T29.027.

    Zátiší s cibulovým záhonem - tak by se dal nazvat snímek, který i přes přísný zákaz jakéhokoliv fotografování zachytil dva nejnovější přírůstky ZŽZ - vozy Hx/ú pro pracovní účely na přepravu hlíny, štěrku, posekané trávy a podobných substrátů včetně cestující veřejnosti.

   Slečna Modrá aneb FIAT v plné kráse s již nasazenými spojnicemi. Lokomotiva je zatím bez popisů, ale již plně provozuschopná.

 

   Lokomotivní depo Chvátliny. Zleva ke službě pohotové: M15.001, T27.101, T25.007 a T29.027

   Stavba srubu na novém pozemku. Jedna z připravovaných klád je naložena na oplenovém voze Or/ú na konci vlečky "Kozub"

   Letecký pohled na nákladiště ohniště, kde to při provozních dnech voní pečeným masem a klobáskami na rozžhaveném žulovém kameni.

   Od pantáty vedou dráty... také ze střechy chaty letecký snímek depa, kde jsme při uklízení srovnali lokomotivy k fotoexhibici.

   Konec směny, vyndat proužek, zapsat předávku, umejt hrnek se lžičkou a nastává dlouhé turnusové volno. Dlouhé? No za pár dní je provozní den, tak si stroje ani čety ZŽZ zase tak moc neodpočinou...