Nejdůležitější z železničních staveb ZŽZ je
bezesporu výtopna
v lokomotivním depu. Jedná se o hrázděnou stavbu se sedlovou
střechou, uvnitř dvě stání a základní dílenské zázemí.
Výtopna je prozatím jediným možným místem deponie vozidel na
kolejích ZŽZ.(Nepočítame- li kolej "dřevní"
vedoucí pod střechu k chatě)
K nakládce a vykládce kolejových
vozidel na přívěs za automobil je uzpůsobena kolej
"Rampa" v n.z.Vrata.
Další stavbou je stavědlo pro dálkové mechanické
ovládání některých výměn a mechanického návěstidla na
odbočce Mosty. Stavědlo je malá boudička (přístřešek)
chránící obsluhujícího pracovníka před povětrnostními
vlivy.
Poslední budovou bude vodárna, která je plánovaná v prostoru
depa mezi kolejí "Vodní" a vlečkou
"Kompost". Z vodárny bude napájen vodní jeřáb pro
zbrojení parních lokomotiv a plnění cisteren.
Na zastávkách nebudou zřizovány kryté čekárny, pouze
lavičky a tabulky s jízdním řádem.
Budování mostu v km 4,8
Z traťových staveb na původním pozemku stojí za zmínku most v km 4,8 kombinované konstrukce. Část směrem k n.z.Vrata je klenutá
kamenná stavba a část k odbočce Mosty je ocelové konstrukce.
Podél trati se nachazí také několik opěrných zdí
například v km 0,3-0,9 nebo v n.z.Vrata km 4,0-4,5.
A pár zajímavostí z původního pozemku: ve 3.koleji ve stanici Chvátliny je kanál na popel z parních lokomotiv, na vlečce
"Kompost" je kolej za výtopnou uzpůsobena k
prohlídkám a opravám spodků vozidel (tzv "kanál")
Na nových pozemcích postupně vzniká několik dalších významných staveb jako tunel, mosty a podobně.