Procházka po úzkých kolejích
aneb ZŽZ na podzim
- listopad 2011
Začněme zajímavým pohledem, který
možná ani "domácí" na první pohled nepoznají...
Trať smolečské lokálky se kroutí v protisměrných obloucích od Dobešova k mostu
Krucemburk II.
Po více jak deseti letech provozu se točna v depu Chvátliny dočkala rekonstrukce.
Do paprsků (tedy kolejí vycházejících z točny) bylo namontováno nové aretační zařízení zabezpečující bezproblémový provoz vozidel.
Vlastní točna se původně pohybovala na válečcích po okružní kolejnici. Nyní má pojezdová kola, která se pohybují po betonové ploše.
Západní portál tunelu Krucemburk III - usazování posledních kusů "ztraceného bednění"...
... a již jsou zality na svých místech.
Po úplném
vytvrdnutí betonu budou nahoru usazeny další tři betonové prefabrikáty. To
bychom měli ještě do prvního sněžení stihnout, jelikož je v plánu v tunelu
deponovat některé nákladní vozy, aby byly uchráněny před povětrnostními vlivy.
Ale slíbena byla procházka po kolejích a zatím je tu
řeč jen o práci...
Stanice Dobešov, zhlaví směrem ke stanici Rybník (traťová kolej klesající do
tunelu je vpravo).
Opačné zhlaví Dobešova - vlevo směr sever - na další pozemky, vpravo lokálka do Chvatelské Smolče.
Po dokončení zajisté bude tato scenérie nefotografovanějším místem ZŽZ!
Vlevo lokálka Chvatelská Smoleč - Dobešov, vpravo trať Dobešov - Rybník.
Totéž místo z opačné strany. Z důvodu zvýšení bezpečnosti proti vykolejení byla do oblouku lokálky, vedoucím po opěrné zdi, namontována přídržnice. Určitě tomuto místu dodala i na zajímavosti.
Most lokálky dospěl do krásy...
A podzimní náladovka závěrem.
Na ZŽZ se stále pilně pracuje, většinou o víkendech. Snad počasí ještě chvíli dovolí zvelebovat třístovkovou železničku...
Kdyby jsme se neviděli, tak šťastný a veselý Vám přeje úderný kolektiv ZŽZ!